Rabarber skæres i små stykker. Hældes i en gryde med rabarbersaft/snaps og sukker. Har man ikke rabarbersaft eller rabarbersnaps - benyttes vand. Lad simre ca. 10 min til rabarber er møre. Moses med en gaffel og røres jævn.
Nødder bages i ovnen ca. 10-15 min. ved 200 grader til hinder krakelerer.
På en tør pande drysses sukker. Når det er lige akkurat smeltet, tilsættes havregryn samt ruggryn. Ristes, vendes hyppigt. Nødderne hakkes og tilsættes. Stil herefter til afkøling
Fløden piskes til skum. Vanillekagecreme laves efter anvisning på pakken. Flødeskum og creme røres sammen. Smages til med vanillesukker.
Marcipan skæres i ultra tynde skiver. Ligges på en bageplade og bages i ovnen ved 200 grader til de er gyldne, ca. 4-6 min. Afkøles helt på en rist.
Rabarberkagen skal nu samles i lag. Først müsliknasen skiftevis med vanillecreme ca. 2 lag af hver. Herefter rabarberkompot. Toppes med de bagte rabarber. Husk at få den skønne rabarbersirup med fra bagepladen.