Blommer halveres og udstenes.
Kog en syltelage af sukker, vand og vanillestang. De halve blommer puttes i skoldede, alkoholskyllet glas og overhældes med den varme sukkerlage. Lukkes til med det samme.
Disse blommer er super Lækre til dessert med flødeskum eller vanilleis. Brug gerne syltelagen til lækker sirup til pandekager eller isdesserter.